سرمدی: نمایندگان بانک مرکزی از روش های عملیاتی کنترل قیمت ارز اطمینان حاصل کنند



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بانک مرکزی روش های عملی و قابل اجرا را برای کنترل قیمت ارز ارائه کنند.

کیومارت سرمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره گرانی و نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: آنچه باید به آن توجه کنید بحث نوسانات قیمت در بازار است چرا که قیمت مسکن، نیازهای اساسی مردم، کالاهای اساسی، خدمات است. علاوه بر این، ارز بازار یکی از مواردی است که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه اگر ثبات در بازار نباشد شهروند نمی تواند نیازهای خود را برآورده کند، تصریح کرد: همچنین در صورت نبود ثبات در بازار اگر فردی بخواهد کاری انجام دهد دیگر مطمئن نیست که آیا او این کار را انجام می دهد یا معامله می کند یا نه. متاسفانه اینها مشکلاتی است که الان وجود دارد.

نماینده مردم اسدآباد در شورای اسلامی گفت: معتقدم علاوه بر اینکه عوامل مختلفی بر رشد یا نوسان قیمت ارز تاثیر می گذارد، تاثیرگذاری تیم اقتصادی و سیاستمداران را نمی بینم. در زمینه مسائل اقتصادی به خصوص ارز چقدر در این زمینه موفق بوده است. همچنین متأسفانه بانک مرکزی برنامه خاصی مطابق با روش علمی واقعی در حوزه مسائل اقتصادی را دنبال نمی کند و در نتیجه هر روز شاهد افزایش قیمت ارز هستیم و متأسفانه این افزایش و بی نظمی در سایر موضوعات. ، از مسکن گرفته تا خودرو و نیازهای اولیه مردم تاثیر مستقیم دارد.

سرمدی یادآور شد: بنابراین از مسئولان بانک مرکزی اعم از رئیس آن بانک و نیروهای فنی و کارشناسی آن می‌خواهد تا روش‌های سریع و قابل اجرا را برای کنترل قیمت ارز و سیاست کلی خود در خصوص کنترل و نحوه عملکرد و آن ارائه دهند. به مردم بگویید در این زمینه چه کاری می خواهند انجام دهند و با آنها صحبت کنید؛ زیرا اگر این صحبت ها روش های واقعی و ممکن و قابل قبولی باشد، به آرامش جامعه و ارزش گذاری ارز کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه ارائه لایحه بودجه 1402 از سوی دولت در مجلس هستیم، گفت: جدای از سخنان رئیس جمهور درباره رفاه، قدرت خرید و نیاز مردم، دستمزد کارگران و توجه به بودجه آنها. در منابع واقعی و مصوباتی که در قالب برنامه بودجه آمده است، لازم است تا حدودی در سال آینده این اهداف محقق شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *