افزایش تولید روزانه 35 میلیون فوت مکعب گاز شرکت نفت فلات قاره – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه قشم، تاسیسات در حال پردازش گاز گورزین راه اندازی در اواخر دهه 1950 و 6 حلقه چاه از میدان گازی گورزین برق این امکانات را تامین می کرد. با توجه به افزایش طول عمر و افزایش از هم پاشیدگی و همچنین انفجار خطوط در برخی موارد، سه حلقه چاه به طور کامل از کار افتاد و تعویض خط فشار تمامی چاه ها در دستور کار قرار گرفت.

پروژه تعویض خطوط لوله جریان چاه گورزین در سال 1395 به یک شرکت پیمانکاری واگذار شد که طرح اولیه آن 22 کیلومتر خط لوله 6 اینچی از این چاه ها تا تاسیسات را در نظر گرفته بود. در حال پردازش گاز گورزین و کارهای خاکی، لوله گذاری و غیره خاکریز این کار توسط یک شرکت پیمانکاری در اواسط سال 2018 انجام شد از جانب این کمپین در نیمه راه رها شد.

در 24 مرداد ماه سال جاری برنامه احداث خطوط لوله گاز جدید با استفاده از توان فنی و لجستیکی منطقه برای چاه های 1، 3، 4، 6، 7، 8 و راه اندازی چاه های 3، 4، 7 ارائه شد. در دستور کار قرار دارد.

این عملیات بر اساس اداره بهره برداری و تعمیر منطقه و با کمک و نظارت واحدهای خدمات فنی چاه ها و سازه ها انجام می شود. در حال پردازش گاز گورزینطراحی عملیاتی، بررسی فنی، تدارکات، ایمنی، HSE و غیره تکمیل شد.

ابتدا با نصب پیگ لانچر و گیرنده بر روی هر یک از فلو لاین ها و اسپرینکلرها، خطوط را تمیز کرده و بعد از استیج تست هیدرولیک و خشک کردن و ماهیگیری تائیدیه عملیات اتصال خطوط از محل معاینه فنی آغاز شد. برای این منظور برش انجام می شود جا شدن جوشکاری برای اتصال خطوط جدید به خروجی چاه ها، نصب درزهای ایزوله، ساخت هدر 10 اینچی در ورودی تاسیسات، اتصال خطوط به سربرگ ورودی تاسیسات و پشتیبانی انجام شد.

بر این اساس، به موازات نصب بلوک های لنگر، عملیات خاکی از خروجی چاه های 1، 3، 4 و 7 و ورودی خطوط لوله به تاسیسات و سپس عملیات آرماتوربندی، قالب گیری و بتن ریزی انجام شد. انجام شدند. این پروژه نیمه تمام پس از چندین سال توقف به بهره برداری رسید و روزانه حدود 1500 نفر با صرف حدود چهار ماه در دسامبر 1401 ساخته می شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *