چند نکته در مورد استانداردسازی دانش مبتنی بر محصول



ایسنا/کازوین مدیرکل استاندارد قزوین با وجود اینکه مدیریت سازمان استاندارد با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تفاهم نامه ای منعقد کرده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه استانداردی برای محصولات دانش بنیان تعریف شده است و در این تفاهم نامه استانداردی برای محصولات دانش بنیان تعریف شده است. نمادی نیز برای این شرکت‌ها ایجاد شده است، علاوه بر این، معرفی نشان استاندارد برای محصولات شرکت‌های دانش‌بر به ارتقای سطح کیفی محصولات کمک می‌کند.

سیراس صارمی در حاشیه نمایشگاه تولید دانش بنیان و روز کیفیت در 27 آبان ماه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: محصولات دانش بنیان محصولی خلاقانه هستند و از آنجا که ماهیت ایجاد شرکت های دانش بنیان هزینه توسعه و برآورده شدن آنهاست. نیازهای استان و کشور به این ترتیب حمایت از این شرکت ها می تواند در رفع مشکلات کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بحث تحریم ها و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اهمیت دانش بنیان ها در کشور دوچندان شده است. بنابراین حمایت از آنها یک رسالت اجتماعی متناسب با خودکفایی کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کیفیت تولیدات شرکت های دانش بنیان از مواردی است که باید به آن توجه شود. هر محصولی که تولید می شود در صورت داشتن کیفیت مناسب می تواند در بازار رقابت کند.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد طی سال های اخیر تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه استاندارد برای محصولات دانش بنیان تعریف شده است و نماد برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است. در حالی که درج علامت استاندارد برای محصولات شرکت های دانش بر، به ارتقای سطح کیفیت محصول کمک می کند.

صارمی گفت: گواهی انطباق برای محصولاتی که دارای نشان استاندارد هستند نیز صادر می شود، ضمن اینکه آن دسته از شرکت های ادغامی که استاندارد را رعایت کنند در صنعت صادرات موفق تر از تولیدکنندگان دیگر خواهند بود.

مدیرعامل استاندارد قزوین در پایان به مزیت های نمایشگاه دانش بنیان و جسارت جهاددانشگاهی قزوین در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم جوان جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف پیشگام است، در این راستا به عنوان پیشکسوت در عرصه های مختلف تلاش می شود. به ویژه تولید علم و ارتباط آن با صنعت، اداره کل استاندارد آمادگی دارد در زمینه های تخصصی خود با این موسسه همکاری و تفاهم نامه منعقد کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *