افزایش مصرف برق با وجود فرا رسیدن پاییز – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، پاوان مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش مصرف برق در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تابستان امسال با همکاری همه مشترکان به ویژه مشترکان به بهترین نحو سپری شد. در بخش خانوار و قطع شده است.این را کمبود نور در منازل مردم و همچنین آمار مثبت رشد تولید صنعتی تایید می کند.

سخنگوی شرکت نیروی برق در تشریح رفتار مصرفی مشترکان پس از پایان تابستان گفت: یکی از اتفاقاتی که پس از پایان فصل گرما و ابتدای مهرماه مشاهده می کنیم افزایش قابل توجه مصرف است که در سال جاری رخ داده است. حامل انرژی الکتریکی و روندی متفاوت نسبت به سال های گذشته.

رجبی مشهدی با نشان دادن نشانه هایی از افزایش مصرف برق در مهر ماه 1401 نسبت به سال گذشته، گفت: به عنوان مثال در 25 مهر 1401 در ساعت 14:15 پیک مصرف برق به 50 هزار و 304 مگاوات رسید در حالی که پیک مصرف برق بود. در روز مشابه سال گذشته 45 هزار و 75 مگاوات بوده است، به عبارتی در این روز شاهد افزایش 11.6 درصدی پیک مصرف برق هستیم.

سخنگوی صنعت برق در تشریح دلایل این حادثه گفت: بازگشایی مدارس، مراکز آموزشی و از سرگیری مشاغل و فعالیت هایی که در فصل تابستان پس از تغییر ساعت تعطیل شده بودند از مهم ترین موارد تلقی می شود. دلایل افزایش مصرف برق در مهرماه امسال شاید از طرفی با نگاهی به آمار مصرف برق این روزها اینطور به نظر برسد که مردم و برخی ادارات هنوز وسایل سرمایشی خود را خاموش نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *