معلمان بازنشسته چگونه می توانند از امتیاز استفاده کنند؟



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بخشنامه بازنشستگی کارکنان به درخواست شخصی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:

بر اساس قانون «مدیریت خدمات عمومی»، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارکنانی را که حداقل 30 سال سابقه کار در رشته تخصصی و 35 سال سابقه کار در رشته تخصصی خود داشته باشند، با مدرک فوق لیسانس و بالاتر به درخواست کارمند، سال‌ها بازنشسته کنند. پس از 30 سال، بنابراین موارد زیر اعلام می شود.

1. میزان مستمری طبق ماده 78 قانون استخدام کشوری، میانگین حقوق و مزایای نقدی منهای دو سال آخر کار مستخدم است و به ازای هر سال کار بالای 30 سال 2.5 درصد به حقوق و مزایای نقدی اضافه می شود. مستمری به منظور استفاده از فرصت ها و همکاران مجرب و بهره گیری کامل از رتبه مستمری، ادامه خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و پست های آموزشی به تشخیص و تصویب مدیریت کمیته توسعه مدیریت استان می باشد. و با در نظر گرفتن چندین شاخص و معیار از جمله نیاز و نیاز استان، کارآیی، بهره وری و توان انسانی، نبود نیروی مازاد در زمینه کاری مورد نظر و ….

2. افرادی که از 31 شهریور 1400 (اجرای قانون رتبه بندی) بازنشسته شده اند از مزایای رتبه بندی بر اساس رتبه اکتسابی برخوردار خواهند شد و احکام بازنشستگی آنها طبق ضوابط اصلاح می شود.

بر اساس بخشنامه مراجع مدیریتی و استخدامی کشور، تمدید خدمت کارکنان شاغل در مشاغل اداری با مدرک تحصیلی لیسانس و زیر، در مشاغل خاص و غیر تخصصی با 30 سال سابقه خدمت کشوری و در هر سنی و همچنین به عنوان دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر با 30 سال سابقه خدمت وظیفه عمومی در صورت درخواست شخص و داشتن 35 سال سابقه خدمت کشوری و در هر سنی امکان پذیر نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *