فراخوان عزاداری زائران و بازماندگان اربعین حسینی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



گزارش کردن خبرگزاری مهر، ویژه برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در عزاداری به مناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) با عنوان «عزاداری زائران و بازماندگان اربعین حسینی» و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی، برنامه‌های متنوع فرهنگی در سه محور «حلقه‌های ادبی»، «کمپین‌ها، مسابقات و طرح‌های آموزشی «صلوات بر امام حسین (ع)» و «موکب در استان‌های مرزی» برگزار می‌شود.

در بخش «مراکز ادبی» مراسم ارتحال زائران و بازماندگان اربعین حسینی که به منظور تقویت توان سرودن اشعار آیینی و پیوند شاعران آئینی با این حرکت عظیم برگزار می شود، چرخه نشست های بانوان عاشورایی از پنجمین روز برگزار می شود. تا هفتم شهریور ماه محوری استان تهران نشست های تخصصی در شهرستان. محوریت هیئت استان قم، نشست موکب هنر با محوریت استان های مرزی، پادکست شعر چاووشخانی و اربعین در تمامی استان های کشور برگزار می شود.

کمپین ها، مسابقه ها و طرح آموزشی «سلام بر امام حسین (ع)» با مشارکت همه جانبه کتابخانه های عمومی کشور (کتابداران و سایر مخاطبان) از ششم تا بیست و ششم شهریور ماه برگزار می شود. علاقه مندان برای شرکت در این مسابقات می توانند با سامانه مسابقه اربعین کتابخانه های عمومی کشور به آدرس arbaeen.samakpl.ir تماس حاصل کنند.

استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در بخش «موکب در استان‌های مرزی» با شعار «اولین کتاب عشق به نام حسین علیه‌السلام» خدمات فرهنگی به زائران ارائه می‌کنند. موکب های دیگر اجرای برنامه های آیینی شعرخوانی، نمایش نمایشنامه و نمایشنامه خوانی، ارائه و انتشار فایل های کتاب صوتی، اجرای فعالیت های مرتبط برای کودکان، نمایش نماهنگ، فیلمبرداری و انیمیشن مناسب اربعین، نمایشگاه کتاب عاشورا، ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی کشور و ارائه امکان اسکان زائران در سالن مطالعه کتابخانه های واقع در مسیر پیاده روی اربعین از جمله برنامه های فرهنگی موکب ها در این بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *