نکاتی برای خوردن تخم مرغ خام


اگر تخم مرغ خام خورده شود، آلودگی هایی مانند سالمونلا می تواند به انسان منتقل شود. اگر کسی می خواهد از زرده یا تخم مرغ کامل استفاده کند، باید آن را آب پز استفاده کند.

سفیده تخم مرغ یک پروتئین با کیفیت بالا و حاوی انواع ریزمغذی ها است که در مطالعات مختلف تخم مرغ منبع اصلی پروتئین است.

تخم مرغ خام مانند تخم مرغ پخته دارای مواد مغذی و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان های تقویت کننده بینایی و انواع مواد مغذی دیگر است. تخم مرغ خام می تواند جذب پروتئین را کاهش دهد.

تخم مرغ حاوی حدود 6 گرم چربی، 5 گرم منیزیم است که یک درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می کند. کلسیم آن ۲۸ میلی گرم است و دو درصد کلسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. فسفر آن 99 میلی گرم است و 8 درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر را تامین می کند. یک تخم مرغ خام حاوی 147 میلی گرم کولین است که 27 درصد از نیاز روزانه فرد را تامین می کند. کولین یک ماده مغذی ضروری است که بر عملکرد مغز تأثیر مثبت می گذارد.

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که از چشم ها مراقبت می کند و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که تمام این مواد مفید در زرده تخم مرغ متمرکز شده است، در سفیده تخم مرغ پروتئین خالص بیشتری وجود دارد.

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین حیوانی است که حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است و این آمینو اسیدها باید از غذا تامین شوند و توسط بدن تولید نشوند. این 9 اسید آمینه در تخم مرغ وجود دارد.

به یاد داشته باشید که سفیده تخم مرغ خام می تواند در جذب بیوتین در بدن اختلال ایجاد کند. بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که با نام ویتامین B7 نیز شناخته می شود و در تولید گلوکز و اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. استفاده از آن در دوران بارداری بسیار مهم است. زرده تخم مرغ یک منبع غذایی عالی از بیوتین است. سفیده تخم مرغ حاوی پروتئینی به نام آویدین است که به بیوتین در روده کوچک متصل می شود و از جذب آن جلوگیری می کند، زیرا گرما آویدین را از بین می برد، بنابراین هنگام پختن تخم مرغ مشکلی وجود ندارد.

اگر تخم‌مرغ خام مصرف شود، بعید است که منجر به کمبود واقعی بیوتین شود، و برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید روزانه مقدار زیادی تخم‌مرغ خام بخورید، اما تخم‌مرغ خام یا نیم‌پز می‌تواند به باکتری سالمونلا آلوده شود. خوردن تخم مرغ آلوده به سالمونلا می تواند باعث مسمومیت غذایی شود.

علائم مسمومیت غذایی با سالمونلا شامل گرفتگی معده، اسهال، استفراغ و تب است. این علائم معمولاً 6 ساعت تا 6 روز پس از ابتلا به عفونت ظاهر می شوند و می توانند به مدت 4 تا 7 روز پس از خوردن غذای آلوده به باکتری در بدن باقی بمانند. عفونت سالمونلا می تواند برای برخی افراد خطرناک باشد. اکثر افرادی که به مسمومیت غذایی سالمونلا مبتلا می شوند به سرعت بهبود می یابند.

افرادی هستند که در معرض خطر ابتلا به سالمونلا هستند و ممکن است علائم شدید داشته باشند، از جمله افراد مسن، زنان باردار، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و کودکان خردسال که باید از خوردن تخم مرغ خام و محصولات حاوی تخم مرغ اجتناب کنند. به خصوص اگر روی تخم مرغ ها برچسب پاستوریزه نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *