شوالیه اژدها هیجان پانداهای کاراته را دوباره زنده می کند


سریال Kung Fu Panda: Dragon Knight هیجان کاراته پاندا را دوباره زنده می کند

دنیای پاندای کونگ فو کار از روی صفحه نمایش کوچک آشناست و بارها از تلویزیون به نمایش درآمده است. پیش از این، Panda Kung Fu: Legends of Awesomeness و Kung Fu Panda: The Paws of Destiny به بینندگان این امکان را می دادند که از خانه هایشان به تماشای شیطنت های پو بنشینند. اما آخرین قسمت از این فرنچایز، سریال نتفلیکس Kung Fu Panda: The Dragon Knight، اولین قسمت از این فرنچایز است که جک بلک، صدای اصلی پو را حفظ کرده است.

شنیدن دوباره صدای بلک از زبان این جنگجوی تپال واقعا لذت بخش است. در پاندای کونگ فو کار: شوالیه اژدها، پو را می بینیم که وارد ماجراجویی های جدید و هیجان انگیزی می شود. این سریال نتفلیکس نمی تواند با مجموعه فیلم های پاندای کونگ فو کار مقایسه شود، اما تماشای آن سرگرم کننده و جالب است و وقتی صدای جک بلک را می شنوید کمتر دلتنگ شخصیت دوست داشتنی آن می شوید و سر و گردن آن جذاب تر از سری قبلی است. .

در زمان نامشخصی پس از پاندای کونگ فو کار ۳، پو تبدیل به یک استاد اژدها شد که وظیفه دارد به هر قیمتی از چین محافظت کند. اما محبوبیت پو به عنوان یک سلبریتی پس از اینکه موفق نشد کلاوس (کریس گیر) و وروکا (دلا سابا) را از دزدیدن دستکش جادویی باز دارد، به شدت کاهش می یابد. پس از این اتفاق، پو مصمم است که اوضاع را درست کند. بنابراین او با شخصیتی به نام لوترا یا تیغ سرگردان (ریتا اورا) آشنا می شود.

پاندای کونگ فو کار: سری شوالیه اژدها

او یک شوالیه اهل لندن است و با نام های سرگردان بلید یا لوتر شناخته می شود. او ماموریت دارد که این راسوها را شکست دهد. بر خلاف میل این مبارز انگلیسی، اگر واقعاً بخواهد کلاوس و وراکا را متوقف کند، به کمک پو نیاز دارد. هر دو سفری را آغاز می کنند، رابطه لوتر و پو شبیه به رابطه روی کنت و تد لاسو در تد لسو است. این جفت ناهماهنگ در طول ماموریت خود علیه دشمنان خود از سلاح های جادویی و عرفانی استفاده می کنند که تقریباً همه آنها برای اولین بار در سری پاندای کونگ فو کار دیده شدند.

پاندای کونگ فو کار: سریال شوالیه اژدها بر شخصیت‌های جدید تمرکز دارد و این سریال بیشتر شخصیت‌های قدیمی این فرنچایز را شامل نمی‌شود. فقط خود پو و پدر خوانده اش، آقای پینگ (جیمز هانگ).

شخصیت هایی مانند استاد شیفو و اوگوی در سریال نام برده می شوند اما هیچ کدام را نمی بینیم. با این حال، گروه سابق پو اصلا در هیچ یک از یازده قسمت سریال حضور ندارند، همانطور که ساکنان دهکده پانداهایی که در کونگ فو پاندای 3 دیدیم نیز در این سریال حضور ندارند.

ممکن است برخی از طرفداران از یادگیری این موضوع بسیار ناامید شوند، اما نویسندگان Panda Kung Fu: Dragon Knight تصمیم گرفتند داستان خود را کاملاً حول محور پو بسازند و فیلم های منتشر شده در این مجموعه را نادیده بگیرند. به این ترتیب آنها زنجیره هایی را که پو را محدود می کند می شکنند

و این آزادی داستان را جذاب تر و هیجان انگیزتر می کند.

نمای مجموعه پاندای کونگ فو کار: شوالیه اژدها

یکی از تاثیرات ایده های جدید در این اثر حضور حیوانات مختلف است. تنها وجود موجوداتی مانند گوزن، آرمادیلو و جوجه تیغی و همچنین حضور شوالیه ها و جادوگران، سریال The Dragon Knight را بلافاصله از پیشینیانش متمایز می کند. همچنین تغییرات غیرمنتظره ای در فضای سریال رخ می دهد که در فیلم های قبلی پاندا هرگز دیده نشد. به عنوان مثال، در پایان فصل، شخصیت ها به دهکده ای دورافتاده می روند که تبدیل به ادای احترام به فیلم Arcee Astaire “Midsummer!”

اما سریال «شوالیه اژدها» همه نشانه های فیلم های قبلی را حذف نکرد. خوشبختانه مانند فیلم های پاندای کونگ فو کار، این مجموعه نیز لحظات احساسی، آرام و گاه تاریک خود را حفظ کرده است. والدین نگران نباشند زیرا این سریال برای بچه ها عالی است. هیچ کس در اینجا پو را به یک قهرمان زک اسنایدر تبدیل نکرد. با این حال، این حیوانات در آغوش گرفتن اغلب در مورد مرگ صحبت می کنند و بسیاری از صحنه ها بر مبارزات آنها متمرکز است.

پاندای کونگ فو کار: شوالیه اژدها اعتماد به نفس بالایی در اجازه دادن به لحظات آرام‌تر نشان می‌دهد. متأسفانه، محدودیت‌های یک برنامه تلویزیونی انیمیشنی مناسب برای بچه‌ها، شوالیه اژدها را از توانایی‌های بالقوه خود باز می‌دارد. از جمله این محدودیت ها می توان به انیمیشن نمایش اشاره کرد که دائماً بین قابل قبول و کاملاً وحشتناک در نوسان است. برخی از شخصیت‌های اصلی، مانند پو، از نظر طراحی خوب به نظر می‌رسند و نماهای مناسب به نمایش درگیری‌های بین حیوانات کمک می‌کنند.

با این حال، اغلب اوقات، جلوه های بصری Dragon Knight بینندگان را از داستان بیرون می کشد و به آنها یادآوری می کند که در حال تماشای یک کارتون تلویزیونی ارزان قیمت هستند. به خصوص پس زمینه های مختلف سریال که بسیار ناامید کننده است. گویی با تکنیک بیست سال پیش ساخته شده است.

آقای پینگ در پاندای کونگ فو کار
آقای پینگ

شخصیت های ثانویه نیز عمدتاً چشمان خالی و خزنده دارند که به راحتی می توانند حواس بیننده را پرت کنند. بیچاره آقای پینگ که با وجود صدای پرانرژی هنگ، حالا با مردمک های بسیار سرد و بی روح روی صفحه پرسه می زند.

محدودیت های بودجه ای در انیمیشن این مجموعه باعث کندی مبارزات می شود. لحظاتی در سریال که قرار بود بیننده با قدرت پو یا تیغ سرگردان آشنا شود، به دلیل روان نبودن حرکاتشان به نتیجه نمی رسد. البته بدتر از هر چیز دیگری این است که حرکات دهان شخصیت ها با دیالوگ آنها یکی نیست. عناصر داستان سرایی جسورانه در Dragon Knight کمک می کند تا نقص های انیمیشن بیشتر قابل توجه باشد!

در حالی که انیمیشن ایرادات خود را دارد، داستان Dragon Knight نیز مشکلات خود را دارد. به خصوص رابطه بین پو و تیغ سرگردان که برای ماندگاری یازده قسمت نیم ساعته آنقدر جالب نیست. متأسفانه، تماشای پو دائماً در حال تحقیر تیغ سرگردان تنها برای آموزش یک درس ارزشمند کونگ فو در داستان پو بسیار تکراری است. تنوع بیشتر در ساختار داستان می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

ظاهر سریال Panda Kung Fu: Dragon Knight

خبر ناراحت کننده برای طرفداران پو در مورد این سریال این است که به اندازه کافی خوب نیست که بتوان آن را با فیلم های این فرنچایز مقایسه کرد. سوال اصلی که پیش می آید این است: آیا همه برندهای معروف باید هر دو سال یک بار سریال یا فیلم جدیدی تولید کنند؟ چرا پو باید در ده سال در سه قسمت ظاهر شود؟ آیا او حق کمی استراحت ندارد؟

خوشبختانه، سازندگان مجموعه Kung Fu Panda: The Dragon Knight، دنیای پو را به مسیری کاملاً جدید می برند. این تمایل به کشف چهره ها و مکان های جدید باعث می شود این فصل بهتر از حد انتظار باشد. تماشای یک برنامه تلویزیونی که در آن ابرشرور اصلی یک راسوی روان پریش با موهای صورتی است، سخت است. حتی اگر آنقدر خوب نباشد که مخاطب را به رفتن به «اسکودوش» وادار کند! بایستید در نهایت باید گفت که در سریال Kung Fu Panda: The Dragon Knight لحظات مثبت بیشتر از موارد منفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *