ابراز امیدواری دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای عضویت دائم ایران در این سازمان



دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه انتظار دارد در نشست آتی این سازمان در سمرقند موضوع عضویت دائمی ایران در این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای روز جمعه از دریافت درخواست عضویت کامل بلاروس در این سازمان خبر داد و گفت: روند قانونی عضویت بلاروس تکمیل خواهد شد. . به زودی آغاز خواهد شد و همین روند برای ایران نیز آغاز خواهد شد

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در خصوص ایران نیز گفت که انتظار دارد در نشست آتی این سازمان در سمرقند، تفاهم نامه تعهدات ایران برای پیوستن به سازمان شانگهای تصویب شود.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در چین چند روز پیش به گلوبال تایمز گفته بود که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تا آوریل 2023 (فروردین 1402) تکمیل می شود.

سفارت ایران در چین روز سه شنبه به گلوبال تایمز گفت: بر اساس تصمیم شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای در نشست 15 تا 16 سپتامبر (24 و 25 شهریور) در سمرقند تصمیم گیری خواهد شد. که دبیرکل این سازمان به ایران دستور خواهد داد که اعضای کامل این سازمان را وارد کند یا خیر. این تصمیم در نهایت در آوریل 2023 اتخاذ خواهد شد.

سفارت ایران افزود: تصویب تصمیم سران شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای برای اعطای وضعیت «عضو» به ایران در سال ۲۰۲۳ تکمیل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *