کاربرد پیچ ام دی اف در کابینت سازی

کابینت سازی یکی از صنایع چوبی است که در آن از پیچ ام دی اف استفاه میشود و امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است؛ با توجه به منسوخ شدن نسل قدیمی کابینت های فلزی، این صنعت وارد دنیای جدیدی از مواد اولیه شد. چوب ها به نظر گزینه ی مناسبی برای کابینت سازی بودند، چرا که هم از نظر استحکام و هم از نظر مقاومت کارایی لازم را در این زمینه داشتند.

بهترین چوب ها برای استفاده در صنعت کابینت سازی، چوب های ام دی اف بودند. این تخته ها که با فرآیندی خاص خمیر آن ها را به عمل می آورند و تبدیل به چوبی مقاوم می کنند، بسیار حساس اند و در صورت عدم آشنایی با آن ها کار برای ساخت کابینت بسیار دشوار می شود.

پیچ ام دی اف بهترین اتصال در کابینت سازی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، چوب های ام دی اف جزو مواد اولیه ی حساسی است؛ به همین علت آشنایی با نحوه ی اتصال دادن آن ها بسیار حائز اهمیت است. پیچ ام دی اف یکی از بهترین وسیله ها برای اتصال تخته های چوب ام دی اف به یکدیگر است.

این پیچ ها با توجه به مقاومت بالایی که دارند، باعث بالا رفتن سطح کیفی محصول نهایی و رضایت مشتری خواهند شد. کابینت سازان نیز از این امر اطلاع دارند و به درستی نیاز مشتری را شناسایی می کنند. آن ها می دانند که کار اصلی کابینت نگهداری مواد غذایی، نگهداری و محافظت از لوازم آشپزخانه و سایر ابزار آلات حساس در داخل آشپز خانه است. بنابراین در طراحی کابینت ها دقت نظر کافی را اعمال خواهند کرد.

کاربرد پیچ ام دی اف و نحوه بستن آن

بستن پیچ ام دی اف در کابینت سازی و سایر مصنوعات تشکیل شده از چوب ام دی اف دارای تمایز خاصی نیست. برای بستن پیچ ام دی اف نیاز به اعمال زور بیش اندازه نیست و نجار کافی است با دقت کافی ابتدا عمل سوراخکاری را انجام دهد؛ سپس با استفاده از پیچ گوشتی و دریل پیچ گوشتی شارژی پیچ را به داخل سطح تخته ام دی اف ببندد.

توجه داشته باشید که پیچ چوب موسوم به پیچ ام دی اف به اندازه کافی تیز و برنده می باشد و بلافاصله بعد از قرار دادن آن بر روی کار نفوذ خواهد کرد. بنابراین نیاز به اعمال زور بیش از اندازه ممکن است باعث شکستن پیچ و یا بریدن آن شود.

انواع پیچ مورد استفاده در کابینت سازی

پیچ های ام دی اف دارای انواع و اشکال مختلفی هستند؛ هر کدام از اقسام این پیچ ها می توانند با توجه به نیاز نجار در صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار گیرند.کاربرد پیچ ام دی اف در کابینت سازی: کابینت سازان با توجه به در نظر گرفتن شرایط و سفارش مشتری مواد اولیه را تعیین خواهند کرد؛ در برخی از سفارشات ممکن است پیچ های سر تخت مته ای به کار رود و در برخی از آن ها از نوع معمولی پیچ ام دی اف استفاده شود.

پیچ های مته ساختاری متفاوت به نسبت سایر پیچ ها دارند؛ این پیچ ها شبیه به پیچ های ساده هستند و تنها وجه تمایز آن ها نوک آن ها است. نوک این پیچ ها به صورت مته ای طراحی شده تا در هنگام کار به راحتی به سطح ام دی اف نفوذ کرده و نیازی به سوراخکاری ابتدایی وجود نداشته باشد.

استفاده از دریل شارژی برای بستن پیچ ام دی اف

نکته ی قابل توجه در کاربرد پیچ ام دی اف صنعت کابینت سازی سرعت عمل است. رعایت این نکته و داشتن فاکتور سرعت عمل در کار کابینت سازی و مونتاژ تخته های چوبی به یکدیگر از اصلی ترین اهداف نجاران و کابینت سازان است. به منظور سهولت در امر بستن پیچ های ام دی اف، نجاران از پیچ گوشتی های شارژی و همچنین دریل های شارژی استفاده می کنند.

پیچ MDF چهار سانتی متری

پیچ ام دی اف ۴ سانتی به قطر ۳٫۹ میلی متر دارای سر تخت و چهارسو است. رنگ این پیچ ها مشکی و از جنس فولاد ( خشک ) هستند. از این پیچ ها جهت اتصال و نصب ورق های ام دی اف در صنعت دکورسازی و کابینت سازی استفاده می شود. پیچ MDF قطر ۳٫۹ شکل و شمایلی شبیه به پیچ های خودکار دارد و استوانه ای شکل است و دارای تعدادی رزوه است. با این تفاوت که فاصله میان رزوه های پیچ خودکار بسیار کم تر از پیچ  ۴ سانت قطر ۳٫۹ میلی متر است. دریل های شارژی انواع مختلفی دارند که در صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت سازان با استفاده از دریل های شارژی به راحتی پیچ های ام دی اف را به داخل کار می بندند و محکم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *