استاد حکیمی، جریانی عمیق در مبارزه‌ علمی و عملی با نظام طاغوت رقم زد



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاد محمود حکیمی را از جمله‌ نادر نویسندگان معاصر دانست که جوهر جسم و جان آگاهش را در مسیر توحید و معرفت و اخلاق به امانت گذاشته است.

به گزارش ایسنا دکتر محمدعلی زلفی‌، گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم از دکتر محمود حکیمی طی ارسال پیامی، تاکید کرد: مواجهه و مطالعه‌ جوانان دیروز  که نسلی انقلاب‌ ساز و تحول‌ آفرین نام گرفتند، با آثار ارجمند استاد محمود حکیمی، جریانی عمیق در مبارزه‌ علمی و عملی با نظام طاغوت رقم زد که این تاثیر باید در نظام آموزشی و نسل نو استمرار یابد. 

متن این پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نوشتن، اعجاز انسان است و مؤمنانه نوشتن، معجزه مانایی‌ست که به آگاهی و آزادی اشارت دارد.

تاریخ بدین نوشدارو چنان بالیده که به نوشداروی ایمان، اهریمن جهل و طاغوت هماره ناکام باقی مانده است.

روزگار ما متنعّم از فضیلت وجود فرزانگانی اندیشمند است که به قدرت و غیرت قلم خویش، شارح حقیقت و راوی تاریخ و سفیر انقلاب بوده‌اند.

استاد محمود حکیمی از جمله‌ نادر نویسندگان معاصر است که جوهر جسم و جان آگاهش را در مسیر توحید و معرفت و اخلاق به امانت گذاشته و مؤمنانه به آن چه که از کتاب وحی و سیره‌ اولیاالله و سلوک ناموران دانش آموخته بود چ، وفادار باقی مانده و به ذوق عظیم خویش میراث گرانسنگی در کارنامه‌ نویسندگان امروز به یادگار گذاشته است. 

مواجهه و مطالعه‌ جوانان دیروز  که نسلی انقلاب‌ ساز و تحول‌ آفرین نام گرفتند، با آثار ارجمند استاد محمود حکیمی، جریانی عمیق در مبارزه‌ علمی و عملی با نظام طاغوت رقم زد که این تاثیر باید در نظام آموزشی و نسل نو استمرار یابد. 

دوام و قوام آن کهکشان فضل و منظومه‌ دانش، چشم به همت پژوهشگران و اندیشمندانی دارد که به تحلیل و تدریس معارفش قدم بردارند و رهروان راستین آرمان‌هایش باشند.

غنیمت وجود عزیزش را که به خلوص عمل و مناعت طبع آراسته است گرامی می‌دارم و با تقدیم این شعر، خرسندی‌ام را از نکوداشت آن نویسنده‌ی نام‌آشنا ابراز می‌دارم:

حُسن تو همیشه در فزون باد

رویت همه ساله لاله‌گون باد

هر سرو که در چمن درآید

در خدمتِ قامتت نگون باد»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *