پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز عرضه می‌شود


کوالکام تأیید کرد که در همین تابستان، پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت آماده استفاده در کامپیوترهای رومیزی خواهد بود. همچنین عرضه این پردازنده‌های قدرتمند، با عرضه نسخه بعدی ویندوز در تابستان همزمان می‌شود.

به گزارش Windows Central، مایکروسافت در ژوئن سال جاری احتمالاً نسخه جدید ویندوز را به همراه نسل جدید کامپیوترهای جدید سرفیس به بازار عرضه خواهد کرد. سرفیس‌‌های جدید از معماری ARM استفاده می‌کنند و احتمالاً قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی خواهند داشت. جالب اینکه نسخه جدید ویندوز هم احتمالاً هوش مصنوعی قدرتمندی خواهد داشت و به همین دلیل کوالکام قصد دارد چیپست قدرتمند خود را همزمان با نسخه جدید ویندوز عرضه کند.

اسنپدراگون ایکس الیت با نسخه بعدی ویندوز می‌آید

«کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام، اعلام کرد که این شرکت تقریباً اواسط 2024، پردازنده‌های نسل جدید را به بازار عرضه می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید:

«ما درحال پیگیری عرضه محصولاتی با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت هستیم. این تراشه با نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت که ویژگی‌های هوش مصنوعی مختلفی دارد، هماهنگ خواهد بود. نسخه جدید ویندوز اواسط سال 2024 عرضه خواهد شد. ما هم قصد داریم تراشه جدیدمان را در همان تاریخ عرضه کنیم.»

پردازنده اسنپدراگون ایکس

البته هنوز مشخص نیست که این نسخه چه نامی خواهد داشت. برخی براین باورند که مایکروسافت این نسخه را به عنوان آپدیت جدید ویندوز 11 منتشر می‌کند. افراد دیگری هم معتقدند که این نسخه در اصل همان ویندوز 12 است.

پلتفرم Snapdragon X Elite که توسط Qualcomm توسعه یافته است، پیشرفت‌های قابل توجهی را در PC و موبایل معرفی می‌کند. این تراشه جدید از CPU اختصاصی Qualcomm Oryon بهره می‌برد که نشان دهنده یک پیشرفت چشمگیر در عملکرد کامپیوترها و موبایل است. گفته می‌شود Snapdragon X Elite تا دو برابر عملکرد CPU سریع‌تری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که تنها یک‌سوم انرژی را نسبت به رقبایش مصرف می‌کند.

به‌علاوه، این پلتفرم برای پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و محاسبات سنگین طراحی شده است. بنابراین برای طیف گسترده‌ای از کارهای ساده و پردازش‌های سنگین مناسب است. کوالکام با عرضه اسنپدراگون ایکس الیت قصد دارد رقابت تنگاتنگی با سری پردازنده‌های M اپل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *