اتحادیه اروپا حمله تروریستی به شاهچراگی را محکوم کرد



به گزارش ایرنا، پیتر استانو، دبیر مطبوعاتی معاونت سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم می کند. این حمله که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نمونه دیگری از حملات تروریستی به غیرنظامیان بی گناه است. اتحادیه اروپا به خانواده های قربانیان تسلیت می گوید.

اما این اولین واکنش دیرهنگام اروپایی ها پس از 24 ساعت به حادثه تروریستی شیراز بود، وی در ادامه دوری از اظهارات کذب غربی ها این روزها مدعی شد: در عین حال اتحادیه اروپا به نظارت دقیق خود ادامه می دهد. در ایران و از گزارش های مربوط به استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی در منطقه سقز نگران است.

اتحادیه اروپا بار دیگر از مقامات (ایران) می خواهد که از هرگونه خشونت خودداری کنند و حقوق و آزادی های شهروندان خود را تضمین کنند.

اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ – حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) – شهر شیراز که منجر به کشته شدن 15 نفر از جمله 2 کودک و مجروح شدن 19 زائر شد، توسط سازمان ملل محکوم شد. و بسیاری از کشورهای جهان با آن مواجه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *