گزارش میدانی از وضعیت امروز بازار ارز



گزارش میدانی از وضعیت خرید و فروش ارز در بازار نشان می دهد که قیمت خرید و فروش دلار بین 31 هزار و 300 تا 31 هزار و 800 تومان در نوسان است.

به گزارش ایسنا، در این زمینه صرافی ها دلار را از 31 هزار و 200 تا 31 هزار و 300 تومان می خرند و از 31 هزار و 700 تا 31 هزار و 800 تومان می فروشند. علاوه بر این فعالان یا دلالان غیررسمی بازار ارز دلار را 32 هزار و 200 تومان می خرند.

امروز در بورس یورو 31 هزار و 340 تومان خرید و 31 هزار و 663 تومان فروخته می شود.

علاوه بر شرایط امروز خرید و فروش قیمت دلار و یورو در بازار، دیگر مشاهدات در بازار ارز حکایت از وجود صف های طولانی در مقابل صرافی ها برای خرید دلاری 2000 روی کارت ملی دارد. در این زمینه فعالان بازار و مردم صف کشیده در مقابل صرافی ها اختلاف قیمت کمتر از 1000 تومان در بازار غیررسمی و صرافی ها را دلیل صف ها عنوان می کنند. به گفته صرافی ها در حال حاضر تقاضا برای دلار بالاست و بازار خرید ارز به اصطلاح داغ است.

تعدادی از فعالان رسمی و غیررسمی بازار ارز در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها در این محدوده باقی می ماند یا خیر؟ آنها می گویند بازار هر روز تغییر می کند و نمی توان از آینده آن گفت اما به احتمال زیاد قیمت ها در بازار ارز فعلا در همین محدوده باقی می ماند.

سابقه خرید دلار توافقی با کارت ملی به این موضوع برمی گردد که در خرداد ماه سال جاری بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به تقاضای بازار و کاهش تورم قیمت دلار (که به حد بی سابقه ای رسید) به صرافی ها اجازه داد. برای خرید ارز قبوض ناشران با نرخ توافقی و با احیای 24 کد پوزیشن هزینه ارز، فروش «ارز سهمیه ای» بر روی کارت ملی مجددا مجاز است. در این بین توافق بازار ارز آغاز شده و اکنون متقاضیان می توانند با کارت ملی تا سقف 2000 دلار معامله کنند.

البته فروش ارز با استفاده از کارت ملی حداقل دو تفاوت در نرخ فروش و اندازه سهمیه دارد، زیرا قبلا ارزش دلاری سهمیه توسط بورس ملی تعیین و اعلام می شد و در حال حاضر مبنای فروش ارز «نرخ توافقی ارز خریداری شده از ناشر به اضافه یک درصد حاشیه سود. «صراف» است.

همچنین قبلاً هر نفر با استفاده از کارت ملی می توانست سالانه تا 2000 یورو معادل تقریباً 2200 دلار ارز خریداری کند که اکنون این سهمیه به 2000 دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *