نیازهای فناوری و فرصت های سرمایه گذاری باید جدی گرفته شود – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری به لزوم توجه به نیازها اشاره کرد از نظر فن آوری و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آب، برق و انرژی گفت: در این زمینه رویدادی با عنوان «نیاز سلام از نظر فن آوری و فرصت های سرمایه گذاری در آب، برق و انرژی» و هدف از این رویداد یافتن افرادی است که به برنامه ریزی موضوعات کاربردی و شناسایی و حل مشکلات موجود در حوزه آب و برق اهمیت می دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مشکلات اصلی مدیریت منابع آب تامین پایدار آب شرب صنعت و کشاورزی است و بی‌تردید استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر دانش اقتصاد یکی از مشکلات اصلی مدیریت منابع آب است. وی گفت: نیروی کار جوان و با تجربه مهمترین سرمایه است، زیرا پتانسیل این افراد برای تولید علم بر اساس اصول اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات کنونی کشور را در هر زمینه ای حل کند. مخصوصا تامین آب

وی با اشاره به مطالعه ای که برای تهیه نقشه راه فناوری های مدیریت منابع آب در کشور انجام شد، گفت: فناوری های مرتبط با مدیریت منابع آب شامل هفت نکته فناوری خطوط برق و تاسیسات تصفیه آب، سیستم های پمپاژ و سیستم های اندازه گیری است. گرفتنفن آوری ها هیدرومکانیکی سدها، فناوری ها الکترومکانیکی سدها، فن‌آوری‌های آب‌های زیرزمینی، فناوری‌های ابزار دقیق، فناوری‌های آب‌های سطحی و هواشناسی، در هر بخش محدوده فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برنامه عملیاتی مشخص شده است.

طاهری به بررسی چند نکته ضروری اشاره می کند از نظر فن آوریگفت: از نظر اندازه گرفتن برداشت آب از چاه های تحریمی اگرچه در خراسان جنوبی از نظر نصب کشورهای هوشمند (آب و برق) جایگاه بالایی در کشور داریم، اما در حال حاضر کالیبراسیون این کنتورها به صورت دستی و از طریق مراجعه حضوری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: پس نظارت از راه دورکالیبراسیون خودکار) کنتورهای نصب شده یک نیاز اساسی در این بخش و به طور کلی در تمام تلاش ها می باشد از نظر فن آوری آه تو بهبود و رفع مشکلات کنتورهای هوشمند قابل تقدیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کشف چاه های غیرمجاز پنهان در حوزه حفاظت از آب بسیار حائز اهمیت است، گفت: این چاه ها در دسترس عموم نیستند و برای رفع این مشکل نیاز به فناوری روز است (چاه های غیرمجاز زیادی در برخی مناطق حفر شده است). راه ایجاد کرد وجود دارد که با مراجعه های منظم نمی توان آن ها را مشخص کرد و نیاز به فرآیند پیچیده ای دارد آه تو برای شناسایی در نظر گرفته شده است).

طاهری با بیان اینکه ابزار قابل حمل برای andare گرفتن تخلیه چاه های تعیین شده ممکن است یک الزام باشد از نظر فن آوری باید مورد توجه قرار گیرد، وی ادامه داد: از نظر اندازه گرفتن عمق لوله دیوار چاه با انتصابات با توجه به تخلفاتی که ممکن است در این حوزه رخ دهد، باید از پتانسیل شرکت های علم بردار استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کار بر روی توسعه نرم افزار جامع مدیریت کنتورهای چاه هوشمند نیز از مواردی است که می تواند هم در بهینه سازی مصرف آب و هم در بهینه سازی مصرف برق موثر باشد، این ابزار در یک کلام برای مدیریت و کنترل سیستم برداشت چاه آب کشاورزی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی بیان کرد: از نظر اندازه گرفتن و علیرغم تلاش های انجام شده برای نظارت بر جریان رودخانه، ابزارهای قابل اعتمادی هم از نظر و هم از نظر ایمنی و دقت مورد نیاز است، به عنوان مثال استفاده از پردازش تصویر و تجزیه و تحلیل آنها می تواند یکی از موارد زیر باشد. راه حل ها

طاهری با در نظر گرفتن یکی از مشکلات مهم در محاسبات بیلان منابع آبی تخمین زدن تبخیر و تعرق دقیق در سطح حوضه، بیان کرد: از طریق کار می کند لایسیمتر می بینم شاید (لایسیمتر این یک دستگاه تعادل است اب ورودی و خروجی مقدار تبخیر و تعرق رخ داده است andare گرفتن می کند.) و تکنولوژی رایج در این زمینه لیزیمترها وزن دار و دیفرانسیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: نیاز دیگر از نظر فن آوری با توجه به کمبود برق در سال جاری، امکان تجهیز پمپ های شناور عمیق به اینورتر وجود دارد که به شما امکان می دهد مصرف برق را به خصوص در استارت ها و استارت ها کاهش دهید. یک قدم می بینم کاهش دهد و بتواند به جای پمپاژ مداوم جریان متغیر را برای کشاورز فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات مشابهی برای رفع مشکلات تامین پایدار آب، برق و انرژی صورت گیرد. سطح شرق و شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: در خاتمه باید تاکید کرد که پس از پایان این رویداد نباید مشکلات مطرح شده رها شود. زیرا هدف از این رویداد از نظر فن آوری یافتن افراد علاقه مند برای تدوین موضوعات کاربردی و شناسایی و حل مشکلات موجود در حوزه اب و برق امید است که برگزاری چنین رویدادی زمینه ساز حل مشکلات تامین پایدار شود. اب برق و انرژی در سطح شرق و شمال شرق کشور را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *